神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/00518333
このアイテムのアクセス数:
8
件
(
2024-04-19
13:24 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
00518333 (fulltext)
pdf
1.21 MB
11
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
00518333
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
日本のODAによるEFAの取り組み : アンケート調査から見た新しい支援への模索
ニホン ノ ODA ニヨル EFA ノ トリクミ アンケート チョウサ カラ ミタ アタラシイ シエン エノ モサク
その他のタイトル
Japanese ODA's Support on Education for All (EFA): Seeking New Approaches from the Survey Findings
著者
小川, 啓一 ; 武, 寛子 ; 江連, 誠
著者名
小川, 啓一
Ogawa, Keiichi
オガワ, ケイイチ
著者名
武, 寛子
Take, Hiroko
タケ, ヒロコ
著者名
江連, 誠
Ezure, Makoto
エズレ, マコト
収録物名
国際協力論集
巻(号)
14(2)
ページ
69-92
出版者
神戸大学大学院国際協力研究科
刊行日
2006-11
公開日
2007-03-30
抄録
Education 1s one of the key factors to promote poverty alleviation, sustainable economic development, and peace building in developing countries. However, more than 100 million children of the primary-level aged group worldwide are out of school, and 60 percent of these are girls. One in four children does not complete five years of basic education, and nearly 1 billion adults are illiterate. In order to accelerate its support to challenge such issues, the Japanese government announced the Basic Education for Growth Initiative (BEGIN) during the Kananaskis G8 Summit held in 2002. Through the BEGIN, the Japanese government committed 2,500 billion yen in the next five years to focus on the following three areas: access to education; quality of education; and management of education. This study aims to: 1) review the Japanese government's support on basic education in developing countries from different perspectives; and 2) provide recommendations from research findings. Specifically, the study reviews the Japanese ODA's support on the basic education sub-sector in the past ten years by investigating the types and extent of support Japan has provided on the basic education sub-sector. Furthermore, this study attempts to investigate the comparative advantages of the Japanese government's support by conducting survey and interviews to practitioners and researchers who have engaged in international educational development and cooperation. Finally, this study provides recommendations to the Japanese ODA for further supporting the EFA.
カテゴリ
国際協力論集
>
14巻
>
14巻2号(2006-11)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
0919-8636
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10418744
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
NAID
110006196550
CiNiiで表示
URI
http://www.research.kobe-u.ac.jp/gsics-publication/jics/
ホームへ戻る