神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81001758
このアイテムのアクセス数:
17
件
(
2024-04-26
14:30 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81001758 (fulltext)
pdf
83.4 KB
18
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81001758
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
サブサハラアフリカにおける日本の教育協力に関する一考察 ―ザンビア教育分野を事例として―
サブ サハラ アフリカ ニ オケル ニホン ノ キョウイク ニ カンスル イチ コウサツ ザンビア キョウイク ブンヤ オ ジレイ トシテ
その他のタイトル
Japanese Assistance for Education in Africa : The Case of Zambia
著者
著者名
鈴木, 隆子
Suzuki, Takako
スズキ, タカコ
所属機関名
神戸大学大学院国際協力研究科
収録物名
国際協力論集
巻(号)
17(2)
ページ
81-98
出版者
神戸大学大学院国際協力研究科
刊行日
2009-10
公開日
2010-01-06
抄録
Due to previous experiences and development paradigm shifts, donor harmonisation has been strongly promoted in Sub-Sahara Africa. For instance, the education sector is managed jointly by the Ministry of Education and related agencies based on a single national education plan in Zambia. Special emphasis is put on alignment and harmonisation within the sector. In these circumstances, this paper aims to investigate the impact of Japanese assistance in education in Zambia during Sector Plan 2003-2007 period as a case study. During that period, Japan assisted Zambian education through three modalities: technical support by specialists to manage the Sector Plan; counter fund earmarked to six specific components in the Sector Plan; and grant aid projects to construct basic schools. These activities are described and their impact was measured based on reliability, effectiveness, efficiency, impact and sustainability. All of three modalities have no superiority. All assure reliability and effectiveness. However, compared with the size of inputs, the impact and efficiency seem rather low. Thus this study concludes that the issue is not what kind of modalities should be used, but how these modalities should be utilized to increase their impact and efficiency.
カテゴリ
国際協力研究科
国際協力論集
>
17巻
>
17巻2号(2009-10)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
0919-8636
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10418744
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
NAID
110007463574
CiNiiで表示
URI
http://www.research.kobe-u.ac.jp/gsics-publication/jics/
ホームへ戻る