神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81002364
このアイテムのアクセス数:
1
件
(
2024-04-24
03:11 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81002364 (fulltext)
pdf
62.0 KB
3
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81002364
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
コミュニティ参加と小学校改善 : ミャンマーのマグウェイ郡を事例として
コミュニティ サンカ ト ショウガッコウ カイゼン ミャンマー ノ マグウェイグン オ ジレイ トシテ
その他のタイトル
Community Participation and Primary School Improvement : A Case Study in Myanmar
著者
著者名
鈴木, 隆子
Suzuki, Takako
スズキ, タカコ
所属機関名
神戸大学大学院国際協力研究科
収録物名
国際協力論集
巻(号)
18(1)
ページ
37-52
出版者
神戸大学大学院国際協力研究科
刊行日
2010-06
公開日
2010-08-02
抄録
Over the past decades,‘community participation’has been emphasized in international development partly because of development paradigm shift in 1970-1980s.In education, the World Conference on Education for All(WCEFA)brought needs for more funding and supports for schools to expand enrolment and lengthen schooling, and local communities have been expected to play an important role. Because of its significance, there are considerable amount of research and literature, but few researches have been conducted to verify the impact or effectiveness of community participation in education outputs. Therefore, this study aims to examine if community participation is effective in educational achievement, seeking to answer the following five research questions through a case study conducted in Magway, Myanmar: 1)What is community participation? 2)With what kind of indicators can we measure community participation? 3)What can we obtain out of community participation? 4)How is the real practice of community participation in rural areas? 5)Does community participation make any impacts on educational outputs? In this study, community participation is transferred to numerable indicators and these indicators are analysed with student participation rates as educational outputs. As a result, there is a tendency that the higher community participation is, the higher retention rates are, in seven schools out of eight. Therefore, this study concluded that community participation and school improvement have positive correlations.
カテゴリ
国際協力研究科
国際協力論集
>
18巻
>
18巻1号(2010-06)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
0919-8636
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10418744
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
NAID
110007595978
CiNiiで表示
URI
http://www.research.kobe-u.ac.jp/gsics-publication/jics/
ホームへ戻る