神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81003811
このアイテムのアクセス数:
4
件
(
2024-04-19
13:36 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81003811 (fulltext)
pdf
511 KB
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81003811
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Opposite Images in "Naked Nude"
著者
著者名
Shimazu, Atsuhisa
島津, 厚久
シマズ, アツヒサ
所属機関名
神戸大学国際コミュニケーションセンター
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
8
ページ
61-68
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2011
公開日
2012-04-05
抄録
In this short essay, the function of the combination of opposite images is examined. Throughout the story, the combination plays the role of the foreshadowing of some kind of accord or cooperation among the characters. For example, after the contrastive descriptions of Angelo and Scarpio, it becomes apparent that Scarpio is Angelo’s lover. Likewise the combination appears repeatedly in the scenes where Fidelman and the two Italians cooperate for the creation of a fake Titian. But in the last scene of the story, this pattern does not occur. This is ironic and this irony serves as a gateway to invite the reader to other ironies in the scene. Many critics interpret the description of Fidelman on the rowboat in various ways. But their views are common in that they all refer to the difference between appearance and reality about Fidelman. My own interpretation of the irony is that although he is physically liberated, in his soul, his unification with the picture is breaking down and he is imprisoning himself again in the class of third level painters.
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
8号(2011)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る