神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81004831
このアイテムのアクセス数:
8
件
(
2024-04-20
07:35 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81004831 (fulltext)
pdf
556 KB
5
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81004831
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Kursunterstütztes "Skype-Tandem" und die Möglichkeiten selbstbestimmten Lernens in institutionell durchgeführten Sprachkursen : Zum japanisch-deutschen Tandem Projekt an den Universitäten Hamburg und Kobe
その他のタイトル
Language class Supported "Skype-Tandem" and the possibilities of Self-guided Learning Within Institutionalized Language Courses
著者
Trummer-Fukada, Stefan ; Masuda, Yoshikazu ; Sugihara, Saki ; Hayashi, Ryoko
著者名
Trummer-Fukada, Stefan
著者名
Masuda, Yoshikazu
著者名
Sugihara, Saki
著者名
Hayashi, Ryoko
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
9
ページ
1-18
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2012
公開日
2013-04-17
抄録
This is a report on a team-taught language course to support video conference activities, which connects students at Kobe University in Japan and Hamburg University in Germany for language exchange following the so-called Tandem. Tandem requires self-guided learning and language classes within this project were especially designed to support that. The practice showed several further issues to be considered in future projects, including the necessity of placing “anxiety management” along with certain techniques to influence concrete communication contents in a way that is favorable to one’s own communication skills in the centre of the curriculum.
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
9号(2012)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
German (ドイツ語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る