神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81008804
このアイテムのアクセス数:
2
件
(
2024-04-27
11:59 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81008804 (fulltext)
pdf
360 KB
1
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81008804
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Impact on L2 Writing Fluency of Topic Selection Method for a Timed Writing Activity
著者
著者名
Rettig-Miki, Ellen
著者名
Sholdt, Gregory P.
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
11
ページ
55-71
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2014
公開日
2015-04-03
抄録
Fluency in writing, while difficult both to define and to quantify, is a critical area for development in L2 learners. L2 writers may be confronted with on-demand writing tasks, either in standardized tests such as portions of the TOEFL or TOEIC writing tasks, in overseas academic courses, or in real-life work situations in an increasingly globalized world. This paper centers on L2 writing fluency and describes a small-scale quantitative study that investigates aspects of a timed writing classroom activity with high-level English language learners at a Japanese university. The main findings of the study were that writing on teacher-selected topics produced slightly higher fluency scores over freely chosen student-selected topics, and that students indicated a clear preference for teacher-selected topics. Results of the study may help inform pedagogical decisions in the development of writing fluency.
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
11号(2014)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る