神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81009458
このアイテムのアクセス数:
18
件
(
2024-03-29
15:35 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81009458 (fulltext)
pdf
1.97 MB
15
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81009458
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
障害のある教員の勤務の状況と課題 : 海外での研究動向を手がかりに
ショウガイ ノ アル キョウイン ノ キンム ノ ジョウキョウ ト カダイ : カイガイ デノ ケンキュウ ドウコウ オ テガカリ ニ
その他のタイトル
Discussions on Strengths, Difficulties and Issues of Teachers With Disabilities : A Review of the Literature
著者
西村, 愛志 ; 高橋, 眞琴 ; 津田, 英二
著者名
西村, 愛志
Nishimura, Megushi
ニシムラ, メグシ
著者名
高橋, 眞琴
Takahashi, Makoto
タカハシ, マコト
著者ID
A0550
研究者ID
1000030314454
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/profile/ja.1b998013fb0fa83d520e17560c007669.html
著者名
津田, 英二
Tsuda, Eiji
ツダ, エイジ
所属機関名
人間発達環境学研究科
収録物名
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要
巻(号)
9(2)
ページ
115-123
出版者
神戸大学大学院人間発達環境学研究科
刊行日
2016-03
公開日
2016-04-27
抄録
The purpose of this literature review is to explore discussions on strengths, difficulties and issues of teachers with disabilities. Many teachers with dyslexia or learning disabilities identify their own strengths and weaknesses and develop strategies to utilize their strengths in the practice of teaching. Some teaches identify their strategies as teaching tools. It was also suggested that in the discussion on ‘competent’ teacher, the important thing to consider was whether someone has effective coping strategies and teachers with disabilities should not be automatic barred from teaching based on their health condition. A British guidance states that identifying genuine competence standards is the key to ensuring that there is no discrimination, which offers numerous suggestions to the discussions on teachers’ competences in Japan.
カテゴリ
人間発達環境学研究科
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要
>
9巻
>
9巻2号(2016-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
1882-2851
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
eISSN
1882-5753
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12316357
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
NAID
110010027623
CiNiiで表示
URI
http://www.h.kobe-u.ac.jp/ja/node/18
ホームへ戻る