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https://doi.org/10.24546/81009552
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81009552 (fulltext)
pdf
4.03 MB
39
メタデータ
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メタデータID
81009552
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
防汚剤フリ一新型船底塗料の実船評価
その他のタイトル
Evaluation of New Generation Biocide Free Anti-fouling Bottom Pain
著者
矢野, 吉治 ; 河合, 和弥 ; 山盛, 直樹
著者ID
A1570
研究者ID
1000010174567
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=955843491588e0f8520e17560c007669
著者名
矢野, 吉治
Yano, Yoshiji
ヤノ, ヨシジ
所属機関名
海事科学研究科
著者名
河合, 和弥
著者名
山盛, 直樹
収録物名
神戸大学大学院海事科学研究科紀要
Review of Graduate School of Maritime Sciences, Kobe University
巻(号)
13
ページ
1-8
出版者
神戸大学大学院海事科学研究科
刊行日
2016
公開日
2016-10-04
抄録(自由利用可)
The evaluation test of newly developed self-polishing anti-fouling bottom paint has been carried out by training ship Fukae-maru (449G/T) of the graduate school of maritime sciences, Kobe University. For these past six years, 6 kinds of bottom paint of types conventional paint, low-friction coating and biocide free bottom paint have been evaluated by speed trials at Harima-Nada of the Seto Inland Sea. The frictional resistance of hull based on the viscosity of sea water accounts for 70-80% of all resistance at low speed range and accounts for 40-50% at high speed. The improvement of the frictional resistance of bottom shell plating reduces fuel consumption of a ship and leads to a reduction of the greenhouse gas emission at the same time. As a result of the speed trials, 3% or more of fuel-saving was effected with low-friction coating and 6% or more of fuel-saving with biocide free and copper free paint, compared to conventional anti-fouling bottom paint.
カテゴリ
海事科学研究科
神戸大学大学院海事科学研究科紀要
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13号(2016)
紀要論文
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資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
2185-2804
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eISSN
2187-3232
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NCID
AA12581493
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