神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81009743
このアイテムのアクセス数:
9
件
(
2024-04-24
10:55 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81009743 (fulltext)
pdf
413 KB
2
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81009743
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Literary Analysis of Global Human Resource Development within Japanese Higher Education Institutions
著者
著者ID
A1300
研究者ID
1000000529571
著者名
Wang, Marian
所属機関名
大学教育推進機構
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
13
ページ
1-13
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2016
公開日
2017-03-14
抄録
This literature review illustrates how the discussion on global human resources (GHRs) – those who have foreign language skills, communication skills, an understanding of cultures based on a Japanese identity, and the drive to become global leaders (MEXT, 2015) – is situated within academic research on the internationalization of tertiary education in Japan. The internationalization of higher education is analyzed through government (macro), institutional (meso), and student (micro) levels regarding higher education policy by examining clashes between ethos, process, activity, and competency perspectives (Knight, 1997). Clashes between a nationalistic ethos and a cosmopolitan opening up of flagships universities reveal the challenges of fostering GHRs who can contribute to Japan’s knowledge-based economy. On the micro level, processes and activities of Japanese higher education institutions (HEIs) demonstrate how policies that emphasize foreign language (English) acquisition need to be expanded so that they are more inclusive of the realities of GHRs having to operate and adapt in a community of world English speakers. This literary analysis highlights the paucity of qualitative research on the micro level that examines the attitudes of Japanese students and international students towards top-down policies on raising GHRs.
カテゴリ
大学教育推進機構
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
13号(2016)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る