神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://hdl.handle.net/20.500.14094/90005966
このアイテムのアクセス数:
13
件
(
2024-04-23
23:48 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
90005966 (fulltext)
pdf
3.64 MB
8
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
90005966
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Study on the substantiation of location equilibrium in the CUE model
著者
Yamamoto, Hiromichi ; Koike, Atsushi ; Seya, Hajime
著者名
Yamamoto, Hiromichi
著者ID
A0347
研究者ID
1000060262747
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=2d5184f7ec73850f520e17560c007669
著者名
Koike, Atsushi
小池, 淳司
コイケ, アツシ
所属機関名
工学研究科
著者ID
A1673
研究者ID
1000020584296
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=da43e7014c301bd8520e17560c007669
著者名
Seya, Hajime
瀬谷, 創
セヤ, ハジメ
所属機関名
工学研究科
収録物名
Journal of Urban Management
巻(号)
8(1)
ページ
89-108
出版者
Elsevier B.V.
刊行日
2019-04
公開日
2019-05-20
抄録
In the Computable Urban Economic (CUE) Model, one land-use transport interaction (LUTI) model, improving the accuracy of the Location Choice Model is important to evaluate the effects of introducing urban transportation policies. However, our previous study revealed that the substantiation of the indirect utility function by a linear expenditure system has not been verified and that location choice behaviors estimated using the logit model depends on the adjustment factor. Therefore, in this study, we first examined the logical meaning of the utility function by a linear expenditure system, and then focused on identifying major constituent factors of the adjustment factor and statistically verified the adjustment factor and urban amenities. As a result, we have identified the following facts: that the conventional indirect utility function may underestimate the effect of introducing urban transportation policies; that if effects are estimated using WLS after adding housing supply factors to the indirect utility function, the estimation accuracy will be improved; and that the major constituent factors of the adjustment factor are those expressing local characteristics of cities and wards.
キーワード
CUE Model
LUTI Model
Residential location choice model
Logit model
Transport economics
カテゴリ
工学研究科
学術雑誌論文
権利
© 2019 Zhejiang University and Chinese Association of Urban Management. Production and hosting by Elsevier B.V.
This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).
詳細を表示
資源タイプ
journal article
言語
English (英語)
ISSN
2226-5856
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
eISSN
2589-0360
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
関連情報
DOI
https://doi.org/10.1016/j.jum.2018.09.005
ホームへ戻る