神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://hdl.handle.net/20.500.14094/90006415
このアイテムのアクセス数:
13
件
(
2024-04-23
23:45 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
90006415 (fulltext)
pdf
854 KB
9
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
90006415
アクセス権
open access
出版タイプ
Accepted Manuscript
タイトル
Learner initiative in action: Post-expansion sequences in a novice ESL survey interview task
著者
著者ID
A1296
研究者ID
1000010320540
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=1fcf20d8a5e7a127520e17560c007669
著者名
Greer, Tim
所属機関名
大学教育推進機構
収録物名
Linguistics and Education
巻(号)
35
ページ
78-87
出版者
Elsevier
刊行日
2016-09
公開日
2019-10-21
抄録
This study uses micro-longitudinal Conversation Analysis to track a novice learner of English as he conducts a series of semi-structured survey interviews with expert English speakers. The sequential analysis focuses particularly on unscripted elements of the interaction, including how the student deviates from his prepared list of questions and how he reformulates subsequent versions of a follow-up question. The study explores how the learner makes use of post-expansion sequences to build on the interlocutor's responses, reformulating and adjusting them across episodes, but not always because the co-participant orients to them as repairable. Grounding its findings in the observable details of talk, the analysis offers insight into how learner initiative provided opportunities for developing interactional competence through experimenting with reformulations. Implications for educators and task design are discussed.
キーワード
Micro-longitudinal conversation analysis
Post-expansion sequences
Learner initiative
Reformulation
Survey interview tasks
カテゴリ
大学教育推進機構
学術雑誌論文
権利
© 2016 Elsevier.
This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
詳細を表示
資源タイプ
journal article
言語
English (英語)
ISSN
0898-5898
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
関連情報
DOI
https://doi.org/10.1016/j.linged.2016.06.004
ホームへ戻る