神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81000807
このアイテムのアクセス数:
1
件
(
2024-04-20
20:19 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81000807 (fulltext)
pdf
414 KB
5
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81000807
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Citizenship教員養成に関するチューターの視点についての一考察
Citizenship キョウイン ヨウセイ ニカンスル チューター ノ シテン ニツイテノ イチコウサツ
その他のタイトル
A Study on Tutors’ View on the Citizenship Initial Teacher Training Program
著者
著者名
橋崎, 頼子
Hashizaki, Yoriko
ハシザキ, ヨリコ
所属機関名
神戸大学大学院人間発達環境学研究科
収録物名
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要
巻(号)
2(1)
ページ
43-52
出版者
神戸大学大学院人間発達環境学研究科
刊行日
2008-09
公開日
2008-12-04
抄録
This article explores tutors’ view on the Citizenship Initial Teacher Training in England through the interview with three tutors of the Higher Education Institutes. They were asked about their interpretation on standards for the award of teacher status and how they put them into a program. The analysis of the data reveals that each element of the standards was interpreted uniquely in the context of Citizenship. The main discussions were: ‘Knowledge and Understanding’ was considered as a most important element of the standards, attempts were made for integration of the elements in trainees’ learning and focus was put on subject specialist approach.
カテゴリ
人間発達環境学研究科
神戸大学大学院人間発達環境学研究科研究紀要
>
2巻
>
2巻1号(2008-09)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
1882-2851
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
eISSN
1882-5753
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12316357
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
NAID
110006880698
CiNiiで表示
ホームへ戻る