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https://doi.org/10.24546/81003940
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81003940 (fulltext)
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1.19 MB
5
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メタデータID
81003940
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
新型船底防汚塗料による船舶の省エネルギー化
シンガタ センテイ ボウオ トリョウ ニヨル センパク ノ ショウエネルギーカ
その他のタイトル
Energy Saving of Actual Ship by the New Anti-fouling Bottom Paint
著者
矢野, 吉治 ; 前田, 保長 ; 古莊, 雅生
著者名
矢野, 吉治
Yano, Yoshiji
ヤノ, ヨシジ
著者名
前田, 保長
Maeda, Yasunaga
マエダ, ヤスナガ
著者名
古莊, 雅生
Furusho, Masao
フルショウ, マサオ
収録物名
神戸大学大学院海事科学研究科紀要
Review of Graduate School of Maritime Sciences, Kobe University
巻(号)
09
ページ
79-87
出版者
神戸大学大学院海事科学研究科
刊行日
2012
公開日
2012-07-02
抄録(自由利用可)
The evaluation test of newly developed self-polishing anti-fouling bottom paint has been carried out by training ship Fukae-maru (449G/T) of the graduate school of maritime sciences, Kobe University. For these past three years, 3 kinds of bottom paint of types low-friction coating, improved conventional paint and conventional paint have been evaluated by speed trials at Harima-Nada of the Seto Inland Sea. The frictional resistance of hull based on the viscosity of sea water accounts for 70-80% of all resistance at low speed range and accounts for 40-50% at high speed. The improvement of the frictional resistance of bottom shell plating reduces fuel consumption of a ship and leads to a reduction of the greenhouse gas emission at the same time. As a result of the speed trials, 3% or more of fuel-saving was effected with improved conventional paint and 9% or less of fuel-saving with low friction paint, compared to conventional anti-fouling bottom paint.
カテゴリ
神戸大学大学院海事科学研究科紀要
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09号(2012)
紀要論文
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資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
2185-2804
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eISSN
2187-3232
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NCID
AA12581493
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関連情報
NAID
110009452999
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