神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81004639
このアイテムのアクセス数:
1
件
(
2024-04-25
04:04 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81004639 (fulltext)
pdf
35.1 KB
2
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81004639
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
理学療法学教育における編入学制度についての成人教育学的考察
リガク リョウホウガク キョウイク ニオケル ヘンニュウガク セイド ニツイテノ セイジン キョウイクガクテキ コウサツ
その他のタイトル
Educational System for Students who transfer to Physical Therapy Department in Faculty of Health Sciences, Kobe University School of Medicine : Adult Educational Point of View
著者
著者名
日高, 正巳
HIdaka, Masami
ヒダカ, マサミ
所属機関名
神戸大学医学部保健学科
収録物名
大學教育研究
巻(号)
07
ページ
35-42
出版者
神戸大学大学教育研究センター
刊行日
1999-03
公開日
2014-04-25
注記
PDFのページ数は1-8
抄録(自由利用可)
The purposes of this study are to investigate and discuss some problems of educational system for students who transfer to physical therapy department from stand points of adult educational theory. In our university, all of the general education credits were recognized by flexible transfer credit. Five students who transferred are learning in our department now. We asked them to their registration subjects and categorized by8 grades according to their reasons of registration. Non-registration subjects were categorized by 4 reasons (from unnecessary to disabled) and registration subjects were categorized by 4 reasons (from unwillingly to interesting) as well. All of the students who transferred to our department already have a physical therapy license. Therefore, their purpose of education is meaningless to get a license, but necessary to additional education or lifelong education. To establish beneficial education system for students who transfer, a flexible strategy for each students which help in determining curriculum and weekly schedule is indispensable.
カテゴリ
大學教育研究
>
07号(1999-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
1340-8550
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10452935
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
URI
http://www.iphe.kobe-u.ac.jp/kiyoh.html
ホームへ戻る