神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81004640
このアイテムのアクセス数:
2
件
(
2024-04-24
18:01 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81004640 (fulltext)
pdf
42.3 KB
3
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81004640
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
教養原論におけるビデオ学習の効果と問題点(2) : 神戸大学の研究(その3)
キョウヨウ ゲンロン ニオケル ビデオ ガクシュウ ノ コウカ ト モンダイテン 2 コウベ ダイガク ノ ケンキュウ ソノ 3
その他のタイトル
The Effectiveness and Problems about Using Audio-Visual Materials (2) : A study on Kobe University (3)
著者
著者名
山内, 乾史
Yamanouchi, Kenshi
ヤマノウチ, ケンシ
所属機関名
神戸大学大学教育研究センター
収録物名
大學教育研究
巻(号)
07
ページ
43-52
出版者
神戸大学大学教育研究センター
刊行日
1999-03
公開日
2014-04-25
注記
PDFのページ数は1-10
抄録(自由利用可)
This is the second half of my paper. In this paper, I tried to examine how effective using audio-visual materias in the class with great many attendants is and to examine the problems with this. In the first half of my paper, I examined the effectiveness of using audio-visual materials in the class with 20 or more attendants. As a result of examination, I got the conclusions as follows: (1) At first, the effectiveness of using audio-visual materials is more greater than I expected. Especially, in the case of the class with many attendants, this should be one of the most effective methods which enable the students to understand the contents of the class more easily. (2) But there is an serious ploblem. That is, using such a kind of materials without minute plan and adequate teaching method may give them biased impression or information about the class. The contents of classes which are concerned about these materials are well memorized, but the others are less memorized and sometimes omitted. To solve this ploblem, more adequate teaching method and the knowledege about teaching will be needed.
カテゴリ
大學教育研究
>
07号(1999-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
1340-8550
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10452935
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
URI
http://www.iphe.kobe-u.ac.jp/kiyoh.html
ホームへ戻る