神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81006697
このアイテムのアクセス数:
0
件
(
2024-03-29
23:42 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81006697 (fulltext)
pdf
10.8 MB
2
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81006697
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Automatically Identifying the Syntactic Criterial Features and Error Patterns in the LTTC Learner English Corpus
著者
著者名
Gao, Zhao-Ming
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
2
ページ
149-162
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2014-05-31
公開日
2014-06-25
抄録(自由利用可)
This paper reports our experiments of automatically identifying the syntactic criterial features and error patterns in the LTTC English learner corpus consisting of 12779 exam scripts and over two million tokens. The scripts are from the intermediate and higher-intermediate level of the General English Proficiency Test (GEPr) in Taiwan, which are equivalent to the Bl and B21evel of CEFR. Following the pioneering work of the Cambridge Profile Program and its related researches, we automatically analyze the syntactic patterns of these exam scripts using a parser. We demonstrate the advantages of using a lexicalized grammar derived from the parsed data to identify the criteria! features of the higher-intermediate level and the error patterns of the intermediate level. With the straightforward representations of le:rical heads and their structural complements in a lexicalized grammar, we can automatically extract the positive and negative syntactic features of a certain proficiency level from scripts of a criterion-referenced test.
カテゴリ
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
2号(2014-05-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
関連情報
URI
http://www.solac.kobe-u.ac.jp/
ホームへ戻る