神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81006707
このアイテムのアクセス数:
2
件
(
2024-04-25
01:33 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81006707 (fulltext)
pdf
10.3 MB
1
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81006707
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Author Stance in Doctoral Dissertations of Native and Non-Native Speakers of English : A Corpus-Based Study on Epistemic Nouns
著者
著者名
Agcam, Reyhan
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
2
ページ
275-288
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2014-05-31
公開日
2014-06-25
抄録(自由利用可)
Stance is the way academics annotate their texts to comment on the possible accuracy or creditability of a claim, the extent they want to commit themselves to it, or the attitude they want to convey to an entity, a proposition or the reader (Hyland, 2005), The present study aims to cover epistemic nouns used in conveying author stance in Academic English. Being corpus-based in design, it contains the results elicited through the Contrastive Interlanguage Analysis (Granger, 1996) of a total number of 136 doctoral dissertations produced. by native and non-native academic authors of English. Frequencies of the epistemic nouns were separately measured for each corpus and a log-likelihood test was administered to see whether there is a statistically significant difference across the groups in concern with respect to the use of these nouns.
カテゴリ
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
2号(2014-05-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
関連情報
URI
http://www.solac.kobe-u.ac.jp/
ホームへ戻る