神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81006718
このアイテムのアクセス数:
6
件
(
2024-03-29
04:54 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81006718 (fulltext)
pdf
12.7 MB
5
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81006718
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
A Corpus-based Comparative Study on Malaysian Learners' Writing
著者
著者名
Joharry, Siti Aeisha
所属機関名
University of Sydney・Universiti Teknologi MARA
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
2
ページ
423-436
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2014-05-31
公開日
2014-06-25
抄録(自由利用可)
The best way to find out areas of difficulty for learners of English is to analyse the language produced by a certain group of learners and compare it with the language produced by native speakers' (Nesselhauf, 2004: p.126). In this paper, an attempt is made to explore problematic areas in Malaysian learners’ English using a corpus of their writing alongside a comparable native-speaker corpus. The Malaysian Corpus of Student.' Argumentative Writing (MCSAW), consisting of 1,010 Malaysian students' argumentative essays, was compared against LOCNESS, which is a corpus of native English essays written by British and American students AntConc software was used to conduct various types of analysis, including keywords analysis. The results revealed some typical difficulties of Malaysian learners of English. Further analyses were carried out to investigate evidence of semantic prosody. Such findings have potential use for future research on the development of teaching modules for Malaysian students
カテゴリ
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
2号(2014-05-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
関連情報
URI
http://www.solac.kobe-u.ac.jp/
ホームへ戻る