神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81006836
このアイテムのアクセス数:
1
件
(
2024-04-26
01:58 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81006836 (fulltext)
pdf
70.8 KB
3
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81006836
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
ラーニング・コミュニティを活用した教育の改善について
ラーニング コミュニティ ヲ カツヨウ シタ キョウイク ノ カイゼン ニ ツイテ
その他のタイトル
Improvement in Education by the Employment of a Learning Community
著者
著者名
高野, 篤子
Takano, Atsuko
タカノ, アツコ
所属機関名
横浜市立大学
収録物名
大學教育研究
巻(号)
16
ページ
17-32
出版者
神戸大学大学教育推進機構
刊行日
2007-09
公開日
2014-07-04
注記
PDFにページ付無
抄録(自由利用可)
The purpose of this article is to examine the benefits of a Learning Community. Driven by increased pressure for accountability to government and accrediting agencies, outcome assessment has recently been implemented in the American higher education system and the Learning Community was shown to result in great outputs. I examine the curricular and registration strategies, and educational methods in use by the University of Washington, Evergreen State College, and Portland State University. These three cases studies reveal that this system may be applicable to the Japanese University system.
カテゴリ
大學教育研究
>
16号(2007-09)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
1340-8550
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AN10452935
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
URI
http://www.iphe.kobe-u.ac.jp/kiyoh.html
ホームへ戻る