神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81006879
このアイテムのアクセス数:
2
件
(
2024-04-25
06:15 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81006879 (fulltext)
pdf
389 KB
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81006879
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Effect of Alliance on Profit Rate in Japanese Liner Shipping Industry
著者
Gao, Zi-Yi ; Yoshida, Shigeru ; Choi, Na-Young-Hwan
著者名
Gao, Zi-Yi
著者名
Yoshida, Shigeru
著者名
Choi, Na-Young-Hwan
収録物名
Journal of maritime researches
巻(号)
4
ページ
53-65
出版者
神戸大学大学院海事科学研究科附属国際海事研究センター
刊行日
2014-03
公開日
2014-07-07
抄録
This study investigates the effect of alliance on profit rate in the Japanese liner shipping industry by theoretical and empirical analysis. Alliances dropped the freight rate, which was not caused by changing the market concentration, but by the worsening of the supply and demand balance and reducing costs by the development of large-sized ships. Based on estimated profit function, the improvement of profit rates by alliances in Japanese liner shipping companies is determined by the development of large-sized ships and revenue growth. The revenue growth can be considered beneficial to the improvement of competitiveness of Japanese liner shipping companies, however, the growth of Japanese liner shipping companies is mainly cross-market. In addition, revenue growth rates are different among Japanese liner shipping companies. NYK has advantages in cost differentiation and service differentiation, but its growth rate is lower than that of MOL. The result is caused by a different strategy called low freight strategy.
カテゴリ
Journal of maritime researches
>
4巻(2014-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
ISSN
2186-0890
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12528887
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
関連情報
URI
http://www.imerc.maritime.kobe-u.ac.jp/
ホームへ戻る