神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81009789
このアイテムのアクセス数:
35
件
(
2024-04-23
15:26 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81009789 (fulltext)
pdf
886 KB
26
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81009789
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
文章産出に対する学習者の考え方の変化とe ピア・レスポンスの役割 : 日本語文章表現授業におけるある学習者の原稿作成の過程を辿って
その他のタイトル
A Case Study on Learner’s Change and ePeer Response’s Work on Japanese Academic Writing : Focus on Writing Process
著者
著者名
淺津, 嘉之
収録物名
神戸大学留学生教育研究
巻(号)
1
ページ
27-49
出版者
国際教育総合センター留学生教育部門
刊行日
2017-03
公開日
2017-04-06
抄録
The purpose of this case study is to find the cause of learner’s change in ways of producing academic writing by analyzing on the process of learner’s academic writing in Japanese and the ePeer Response (ePR)’s work on the process. This research questions are from the author’s actual experience of Japanese writing class at University. As a result, I concluded that the learner’s change was led by peer’s existence (comments and products) and ePR characteristics (“release from time and place limitation” and “record of comments and products”). This conclusion includes that ePR has a possibility to give good environment for academic writing. But, from the viewpoint of Active Learning theory, this class design is insufficient to improve the ability to use knowledge and information about academic writing
カテゴリ
神戸大学留学生教育研究
>
1号(2017-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
2432-7603
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12802162
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る