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https://doi.org/10.24546/81011553
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81011553 (fulltext)
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1.46 MB
2
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メタデータID
81011553
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
震災直後の交通施設復旧施策と経済影響分析
その他のタイトル
Economic Assessment of the Transportation Recovery Policy just after an Earthquake
著者
著者ID
A0347
研究者ID
1000060262747
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=2d5184f7ec73850f520e17560c007669
著者名
小池, 淳司
Koike, Atsushi
コイケ, アツシ
所属機関名
工学研究科
著者名
宮本, 佳直
収録物名
神戸大学都市安全研究センター研究報告
巻(号)
21
ページ
228-234
出版者
神戸大学都市安全研究センター
刊行日
2017-03
公開日
2019-05-30
抄録
This paper develops a short-run economic damage assessment model. The model contains two sub models. One is the conventional traffic assignment model, which calculates traveling time under the damaged transportation infrastructure. The other is the economic damage assessment model, which determines the decrease in production level in the short run. This model can analyze the factors that affect economic damage the most in each industry in each zone. As a case study, we applied this model to the Chukyo metropolitan area to evaluate the short-run economic damage of the Nankai Trough Earthquake. In addition, we also analyzed the effects of recovery plans for transport facilities and the influences on the time shift of the economic damage by considering inventories of intermediate goods. As a result, it is assumed that the comprehensive policy, considering the recovery timing, the damage factor and the regional characteristics, should be planned
カテゴリ
工学研究科
神戸大学都市安全研究センター研究報告
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21号(2017-03)
紀要論文
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資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
1342-9167
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NCID
AA11142997
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関連情報
URI
http://www.rcuss.kobe-u.ac.jp/publication/publication.html
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