神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81011980
このアイテムのアクセス数:
150
件
(
2024-04-26
12:35 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81011980 (fulltext)
pdf
406 KB
51
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81011980
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Using a Conversation Analytic Exemplar-based Rubric to Assess Engagement in a Paired EFL Test
著者
著者ID
A1296
研究者ID
1000010320540
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=1fcf20d8a5e7a127520e17560c007669
著者名
Greer, Tim
所属機関名
大学教育推進機構
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
16
ページ
1-24
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2020-03-31
公開日
2020-03-11
抄録
This study documents the piloting of a video-recorded exemplar-based rubric in relation to the construct of engagement within EFL interaction. The data consist of 73 video recordings of paired discussion tests between Japanese students in a first-year university EFL program, as well as recorded conversations between teacher-raters viewing those tests. The rubric highlights specific interactional practices that point to "engagement" within the test setting, and demonstrates how incorporating conversation analytic (CA)-style observations can facilitate an emically grounded assessment. The deeply descriptive rubric draws on segments of exemplar video-recordings to give account for how test-takers incorporate such resources into their talk. The study also conducts a qualitative content analysis of an inter-rater hermeneutic dialogue to consider the extent to which non-CA-specialist raters are able to use these exemplars to both operationalize and assess the concept of engagement.
キーワード
EFL discussion testing
Interventional Conversation Analysis
Test development
Engagement
Exemplar-based rubrics
Inter-rater hermeneutic dialogue
カテゴリ
大学教育推進機構
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
16号(2020-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る