神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81011986
このアイテムのアクセス数:
16
件
(
2024-04-25
22:02 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81011986 (fulltext)
pdf
372 KB
6
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81011986
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Turn Allocation Practices for Selecting a Speaker and Pursuing a Response in English Classroom Interaction
著者
著者名
Amar, Cheikhna
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
16
ページ
80-100
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2020-03-31
公開日
2020-03-11
抄録
This paper analyses how teachers summon and select next speaker(s) in EFL classrooms. The focus is on three main interactional practices; (a) the teacher summons one student either by first name or full name from a carded list, (b) the teacher selects a small group of students to answer the question without specifically nominating one of them, and (c) the teacher asks a question and then opens the floor for students to bid for turn or self-select to provide the answer. The investigation also considers how teachers pursue responses when their answers do not receive timely uptake after the speaker selection is completed. My analysis of the data demonstrates that when teachers use the student's full name the selection is accomplished more smoothly than when they simply use first name. It also shows that when teachers select a small group of students, the selected students use gestures and talk to negotiate the speaker selection within the group. The findings suggest that selecting students who do not display availability can lead to extended interactional delay.
キーワード
Conversation Analysis
Turn allocation
Summoning
Pursuing response
Speaker selection
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
16号(2020-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る