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https://doi.org/10.24546/81012685
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2024-04-27
08:43 集計
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81012685 (fulltext)
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351 KB
118
メタデータ
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メタデータID
81012685
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
パラリンピック競技体験は,直接観戦意欲向上に寄与するのか : ボッチャの実技体験・esports 体験から考察する
その他のタイトル
Does the Paralympic Games Hands-on Learning directly contribute to motivation to watch games? : Consider from Boccia's practical experience/esports experience
著者
著者ID
A1914
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=9b012b2c47504d5a520e17560c007669
著者名
藤本, 佳昭
Fujimoto, Yoshiaki
フジモト, ヨシアキ
所属機関名
附属学校部
著者名
内田, 紗那
収録物名
研究紀要 : 神戸大学附属中等 論集
巻(号)
5
ページ
69-71
出版者
神戸大学附属中等教育学校
刊行日
2021-03-31
公開日
2021-04-05
抄録(自由利用可)
パラリンピック夏季競技大会の直接観戦希望率は,オリンピックと比べると大きな差がある。そこで,eスポーツが生徒の参戦意欲を高めることができるかを調べた。e スポーツ体験+実技体験,e スポーツ体験のみ,実技体験のみの3グループを作り,ボッチャの体験活動を通し調べた結果,e スポーツのみの体験グループの観戦意欲が最も上がった。e スポーツは競技を客観的に行うことができるため,競技の理解がより一層深まるからではないかと考える。つまり,e スポーツ体験を授業に取り入れることで実技体験のみ行うよりも,直接観戦意欲を向上させる効果が期待できる。
Number of people who wish to go watch the Paralympic Summer Games are much lower compared to the Olympic Games. Therefore, we examined how esports could increase the interest of the students by comparing the following three groups: esports and practical experience group, esports experience group, and practical experience group. Trough the boccia experiences, the esports-only experience group’s interest grew the most. Playing the esports on iPad objectively, may have deepened students understanding of the game. To conclude, adding the esports experience to the Paralympic sports practical experience may increase students’ motivation to directly watch the game.
キーワード
ボッチャ
実技体験
esports
体験
観戦支払意思額
Boccia
Practical experience
experience
Watching willingness to pay
カテゴリ
附属学校部
研究紀要 : 神戸大学附属中等 論集 = KUSS Journal of Education
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5号(2021-03-31)
紀要論文
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資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
2432-9258
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