神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81012815
このアイテムのアクセス数:
3
件
(
2024-03-28
20:48 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81012815 (fulltext)
pdf
546 KB
10
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81012815
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Exploration to Understand Learners' Proactive Learning in the English Classroom: A Phenomenological Approach Focusing on a Student's "Lived Experience"
著者
著者ID
A1884
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/profile/ja.05f89a78169e3039520e17560c007669.html
著者名
Masumi, Atsushi
増見, 敦
マスミ, アツシ
所属機関名
附属学校部
収録物名
研究紀要 : 神戸大学附属中等 論集
巻(号)
4
ページ
51-61
出版者
神戸大学附属中等教育学校
刊行日
2020-03-31
公開日
2021-05-11
抄録(自由利用可)
The purpose of this study is to try to clarify the viewpoint to understand students’ proactive learning in the English classroom from students’ perspective, focusing on “lived experience” (van Manen, 1997) of a Japanese high school student, Mari. Phenomenology asks about the essence and structure of human experience, which helped me to explore Mari’s experience in her lifeworld. In order to access Mari’s inner world, interview data was used. I gradually understood “the truth for Mari”, which gave me significant clues to understand a learner. Based on the new findings, I presented my opinions on the discussion about evaluating “Proactive learning and humanity” which Japan’s Ministry of Education, Culture, Sports and Technology presented in 2019.
キーワード
Understanding Learners
Phenomenology
Lived Experience
Proactive Leaming
カテゴリ
附属学校部
研究紀要 : 神戸大学附属中等 論集 = KUSS Journal of Education
>
4号(2020-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
ISSN
2432-9258
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
ホームへ戻る