神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81012824
このアイテムのアクセス数:
73
件
(
2024-04-20
22:07 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81012824 (fulltext)
pdf
1.11 MB
77
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81012824
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
プロジェクト学習型国際共修授業における教育実践 : 学習者間の学びを促す仕組みについて
その他のタイトル
Educational Practice in Project-based International Co-learning: A Mechanism to Promote Learning among Learners
著者
著者ID
A0467
研究者ID
1000030432511
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=a9cb04547dcbf57e520e17560c007669
著者名
黒田, 千晴
Kuroda, Chiharu
クロダ, チハル
所属機関名
国際連携推進機構
著者ID
A0370
研究者ID
1000070314052
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=01955e3b4289ac89520e17560c007669
著者名
ハリソン, リチャード
ハリソン, ジョン リチャード
所属機関名
国際連携推進機構
収録物名
神戸大学留学生教育研究
巻(号)
5
ページ
45-68
出版者
国際教育総合センター留学生教育部門
刊行日
2021-03
公開日
2021-05-06
抄録(自由利用可)
This paper reports on the educational practices in an international co-learning course called “Introductory Seminar for Promoting Global Leadership”, which has been offered as a liberal education course at College of Liberal Arts and Sciences, Kobe University since 2013. The “Introductory Seminar for Promoting Global Leadership” course is a project-based course that aims to foster intercultural competence through collaboration among students. In this course, home and international students work together to prepare for the Kobe University International Students’ Symposium(hereafter KISS), which is a one-night-two day bilingual symposium held every December. In the first part of this report, the authors, who are in charge of the course, introduce how we attempted to utilize the diversity of learners as a valuable resource for learning, and incorporate meaningful interaction to construct a mechanism that promotes mutual learning among students. Based on an analysis of students’ reflection comments and final individual reports, we can see that the students on this course not only developed a variety of perspectives on social issues, such as environmental problems, but also acquired the attitudes and communication skills that are essential when collaborating in a diverse environment. Finally, we can see that both home and international students learn how to exercise leadership, by utilizing their own diversity and strengths in a diverse environment, through collaboration in the weekly classes and in interactions with KISS participants during the symposium.
カテゴリ
国際連携推進機構
神戸大学留学生教育研究
>
5号(2021-03)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
2432-7603
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12802162
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る