神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81013061
このアイテムのアクセス数:
49
件
(
2024-04-25
08:35 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81013061 (fulltext)
pdf
775 KB
59
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81013061
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
オンデマンド授業におけるデータ駆動型学習の効果
その他のタイトル
Effects of Data-driven Learning in On-demand Classes
著者
著者名
佐竹, 由帆
収録物名
Journal of Corpus-based Lexicology Studies
巻(号)
4
ページ
1-13
出版者
英語コーパス学会語彙研究会
刊行日
2022-02-28
公開日
2022-03-01
抄録(自由利用可)
This study explored the effects of data driven learning in on demand English classes. The participants were thirteen Japanese university EFL students. They wrote essays in English before and after ten error correction sessions in which the author highlighted all article- and preposition-omission errors in their essays and provided them with screenshots of the corpus concordance lines, which were related to the students’errors. The students were told to consult them for error correction. The students indirectly referred to the corpus data and did not directly use it by themselves The results show that error correction with indirect corpus use contributed to accurate use of articles while it did not promote accurate use of prepositions.
キーワード
data driven learning (DDL)
on-demand learning
indirect corpus use
error correction
カテゴリ
Journal of Corpus-based Lexicology Studies
>
4号(2022-02-28)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
eISSN
2434-169X
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
ホームへ戻る