神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81013094
このアイテムのアクセス数:
36
件
(
2024-03-29
03:42 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81013094 (fulltext)
pdf
722 KB
15
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81013094
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
ルヴェルディ『死者たちの歌』と呼び起こされた過去 : 「血」の表現をめぐって
その他のタイトル
Reverdy's The Songs of the Dead and the Evoked Past : Investigating the Expression of "Blood"
著者
著者名
山口, 孝行
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
18
ページ
1-16
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2022-03-31
公開日
2022-03-15
抄録
In this paper, I have tried to show that Reverdy's poetry collection The Songs of the Dead (1948) is a complex collection of poems that originates from the events of World War II, but develops into a wide variety of poems. If we pay attention to the motif "blood," which is often used in this collection, and read it carefully, we can see that it certainly plays a role in conveying the tragedy of war. However, if we compare it with the motif "blood" used more widely in the poems of the 1920s, we can clearly see the changes in his poetics that occurred after the war. Furthermore, if we consider "blood" as a fine detail by adding the notes and letters that Reverdy wrote in his later years, it becomes an opportunity to open up the poet's hidden past. This past is a repressed past for Reverdy, and through the act of writing poetry, the poet confronts and reconciles with this past. In this way, the poetry collection The Songs of the Dead expresses the poetic changes that have occurred in postwar poets, and also reveals an important attempt by the poet to reconcile with the past.
キーワード
ピエール・ルヴェルディ
『死者たちの歌』「血」
ナルボンヌのワイン暴動事件
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
18号(2022-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る