神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81004833
このアイテムのアクセス数:
16
件
(
2024-05-03
09:30 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81004833 (fulltext)
pdf
518 KB
3
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81004833
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Connections between Learning Theories
著者
著者名
Wang, Marian
所属機関名
神戸大学国際コミュニケーションセンター
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
9
ページ
31-40
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2012
公開日
2013-04-17
抄録
Learning theories, beginning with behaviorism, have evolved by becoming more learner-centered, group-oriented, and socially relevant. Moreover, learning theories have contributed to discussions about learner variables and learner differences that may impact the learning process such as in second language acquisition. This paper will define learning and education goals of learning theories, find links among learning theories using a stakeholder analysis of teachers, students, and governments, and apply these theories to higher education institutions. Gaps in the learning theories, the reality of English teaching in Japanese higher education institutions, and possibilities for professional development will also be analyzed.
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
9号(2012)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る