神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81008800
このアイテムのアクセス数:
6
件
(
2024-05-03
10:06 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81008800 (fulltext)
pdf
70.2 KB
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81008800
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Integrating Critical Thinking Skills into Pre-Study Abroad Courses : A Self-study
著者
著者名
Wang, Marian
ウアン, マリアン
ウアン, マリアン
所属機関名
神戸大学国際コミュニケーションセンター
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
11
ページ
3-13
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2014
公開日
2015-04-03
抄録
This paper will explore how critical thinking skills could be integrated into Pre-study Abroad course curriculum at the School of Languages and Communication (SOLAC) at Kobe University in Japan. SOLAC’s role in designing Pre- and Post-Study Abroad (PSA) courses that fall within SOLAC’s Global Programs will be contextualized to demonstrate how developing learners’ critical thinking skills could help SOLAC teachers achieve some of the overarching curricular aims of preparing students for studying abroad. Challenges revolving around concepts of critical thinking in an Asian educational context will be explained using existing literature. Moreover, literature regarding studying abroad and the role educators play in facilitating students to reflect on their experiences abroad will be analyzed. Following the literature review, the theoretical framework, methodology and data collection, research results, and implications of the research for SOLAC teachers of a self-study action research project will be specified. The main purpose of this paper is to illustrate how action research in the form of a self-study project has allowed me to prepare for obstacles that lay ahead in expanding this self-study action research project to Post-Study Abroad courses next semester.
カテゴリ
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
11号(2014)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る