神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81009088
このアイテムのアクセス数:
1
件
(
2024-04-29
05:56 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81009088 (fulltext)
pdf
461 KB
2
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81009088
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
瀬戸内海における衝突海難の海域別調査研究
セトナイカイ ニオケル ショウトツ カイナン ノ カイイキベツ チョウサ ケンキュウ
その他のタイトル
Study of Collision Incidents in the Inland Sea
著者
林, 祐司 ; 岸野, 文哉 ; 村井, 康二
著者名
林, 祐司
Hayashi, Yuji
ハヤシ, ユウジ
著者名
岸野, 文哉
Kishino, Fumiya
キシノ, フミヤ
著者ID
A1589
研究者ID
1000090273812
著者名
村井, 康二
Murai, Koji
ムライ, コウジ
所属機関名
海事科学研究科
収録物名
神戸大学大学院海事科学研究科紀要
Review of Graduate School of Maritime Sciences, Kobe University
巻(号)
12
ページ
1-6
出版者
神戸大学大学院海事科学研究科
刊行日
2015
公開日
2015-09-17
抄録(自由利用可)
A previous study has created the density figures of collision incidents in the Inland Sea by Geographic Information System (GIS). We focus on especially high density areas of the Inland Sea, and show the tendencies. This study contributes consciousness reforms and educational points to keep safe navigation in the Inland Sea. We select 5 areas where are 1) Kurushima Kaikyo traffic route, 2) Himeshima northeast ocean space, 3) Akashi Kaikyo traffic route, 4) Bisanseto traffic route (east entrance and crossing part), and 5) Uko traffic route. The incidents come from over 199 Gross Tonnages vessel from 1998 to 2011, and its number is 56. This study shows how to avoid collisions each areas using Japan marine accident tribunal decision record. It is analyzed by a ship’s track and speed. The factor is “location”, “aspect angle”, “situation awareness”, and we evaluate the data using the change of ship’s relative- direction, distance, and speed.
カテゴリ
海事科学研究科
神戸大学大学院海事科学研究科紀要
>
12号(2015)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
Japanese (日本語)
ISSN
2185-2804
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
eISSN
2187-3232
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
NCID
AA12581493
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る