神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81011982
このアイテムのアクセス数:
25
件
(
2024-05-04
18:11 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81011982 (fulltext)
pdf
223 KB
18
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81011982
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Implications of Mindsets on Academic Achievement
著者
著者ID
A2627
研究者ID
1000090645102
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=7b06ebe876f721f9520e17560c007669
著者名
Gold, Jason
所属機関名
大学教育推進機構
収録物名
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
巻(号)
16
ページ
37-48
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2020-03-31
公開日
2020-03-11
抄録
This study is a literature review to better understand continuing motivation and resiliency issues among students in the U.S. education system, and how educational reforms that continue to focus predominantly on increasing academic rigor in curricula and standardized testing may result in contributing to and further aggravating this problem. In particular, the review looks at the importance of psychological (noncognitive) factors, specifically the mindset and beliefs students hold towards learning and intelligence and ability, as a critical yet missing piece in education reform. The study provides insight into how the mindset a student holds (fixed or growth) has a cascade of significant implications for their approach to learning, overcoming challenges, and overall academic achievement, and how well-crafted mindset interventions have shown to be effective in raising student motivation, resilience and academic performance, especially with at risk, low income, and minority students. To conclude, the study explains some controversies and challenges in this field, and future research implications.
キーワード
Implicit Theories of Intelligence
growth mindset
fixed mindset
カテゴリ
大学教育推進機構
神戸大学国際コミュニケーションセンター論集
>
16号(2020-03-31)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
NCID
AA12182319
OPACで所蔵を検索
CiNiiで表示
ホームへ戻る