神戸大学附属図書館デジタルアーカイブ
入力補助
English
カテゴリ
学内刊行物
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
https://doi.org/10.24546/81011996
このアイテムのアクセス数:
13
件
(
2024-05-04
18:39 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
閲覧回数
説明
81011996 (fulltext)
pdf
230 KB
12
メタデータ
ファイル出力
メタデータID
81011996
アクセス権
open access
出版タイプ
Version of Record
タイトル
Who speaks more, who speaks less? The Amount of Speech of Asian Learners of English in Three Kinds of Interview Tasks
著者
著者ID
A1295
研究者ID
1000090320994
KUID
https://kuid-rm-web.ofc.kobe-u.ac.jp/search/detail?systemId=1374f954945f7164520e17560c007669
著者名
Ishikawa, Shin'ichiro
石川, 慎一郎
イシカワ, シンイチロウ
所属機関名
大学教育推進機構
収録物名
Learner Corpus Studies in Asia and the World
巻(号)
4
ページ
110-124
出版者
神戸大学国際コミュニケーションセンター
刊行日
2020-03-17
公開日
2020-03-13
抄録(自由利用可)
Using the data from the ICNALE Spoken Dialogue, this paper examined the possible influence of task types and learners’ L2 proficiency on their fluency in L2 English oral interviews. The quantitative analysis of the amount of speech has shown that (1) learners’ fluency drastically changes between three kinds of interview tasks (picture descriptions, conversations, roleplays), (2) excluding several exceptions, learners’ fluency tends to increase as their L2 proficiency goes up, and (3) learners’ L1 or region influences their fluency more strongly than their L2 proficiency. These findings will shed new light on the design of an effective teaching program to enhance Asian learners’ speaking skill in L2 English.
キーワード
Amount of Speech
Learners
Task Types
Interview Corpus
カテゴリ
大学教育推進機構
Learner Corpus Studies in Asia and the World
>
4号(2020-03-17)
紀要論文
詳細を表示
資源タイプ
departmental bulletin paper
言語
English (英語)
ISSN
2187-6746
OPACで所蔵を検索
CiNiiで学外所蔵を検索
関連情報
URI
http://www.solac.kobe-u.ac.jp/
ホームへ戻る